Tuesday, September 21, 2010

Bukan tidak mahu..???

Bukan tak mahu nak menulis apa buat masa ini tapi tahap kelajuan dan keadaan internet yang amat menyakitkan hati telah menghilangkan idea dan mood untuk menulis...

Rasa agak bengang yang meluap-luap dan masih mencari penyelesaian yang terbaik sama ada mahu melanggan steamyx atau apa-apa yang lebih baik dan memudahkan.

Kebelakangan ini macam-macam masalah gak lah yang datang,salah satunya kesihatan mak terjejas..doktor sahkan mak ada penyakit jantung tersumbat...Umur mak baru 41 tahun tapi itulah,penyakit datang tidak mengenal usia...sekarang ini,masih dalam proses pemeriksaan lanjut.

Buat masa ini,aktiviti berjalan terpaksalah dikurangkan,tidak keluar jika tiada uruskan kerana perlunya memberi perhatian kat mak terutamanya bila waktu malam.Setakat ini masih diperingkat awal tapi cukup dah membimbangkan.

Bila fikirkan balik memang bahaya sakit jantung tapi kita sendiri tidak cuba mengelaknya.
Tak perlu menunding jari kat sapa-sapa.Lihat sahaja diri sendiri yang tidak pernah menjaga pemakanan,aktiviti harian yang tidak sihat,kurang bersenam,menghisap rokok..ini semua contoh perkara yang menyumbang kepada penyakit jantung dan kita semua sedia maklum maklum terhadapnya tetapi apa langkah pencegahan yang kita lakukan...rasanya tiada kan.

Dan akhirnya kita juga yang akan menyesal dan pada ketika itu dah tiada maknanya lagi untuk kita berjaga jika hidup hanya bergantung kepada ubat dalam rutin seharian.untuk itu perlulah kita ambil langkah pencegahan awal bermula dari sekarang.

~SEKIAN~

5 comments:

violetless said...

uih...jaga mak ko bebaik pusher...nama sebenar ko apa pusher?

kem salam mak ko ye...

Pusher Aries said...

thnks vio..bk gk hang nie...hehe..ok...

pilotHans said...

i feel u bro...hope ur mum takes good care or her heart....now things has change n i hope u all will remain strong..

tiafazunia said...

bhye kalau ade sangkot paot dgn jantong, n penyakit mmg tak kenal umor.

cousin tia baru 2 taon da ade jantong belubang.
sian dye~

Pusher Aries said...

pilot:-thnks bro..u r gud friend.

tia:-thu xp,risau sgt2....feel sorry kat cousin tia...take a good care also kat die..