Monday, September 27, 2010

Hot Spring






Malam tadi pergi ke kolam air panas bemban,jasin.Jarak perjalanan hanya beberapa kilometer dari rumah.Sebenarnya tidak merancang hendak pergi ke situ dan memang tidak minat pun nak mandi malam-malam.

Untuk pengetahuan pusher mempunyai adik kembar perempuan dan salah seorangnya telah mengalami gatal-gatal so mak suggestkan untuk pergi ke kolam yang dimaksudkan.Memandangkan kolam itu tak jauh dari rumah jadi pusher mengambil keputusan untuk pergi kesana.

Tiket pada hari biasa hanya Rm5 bagi dewasa dan Rm2 bagi kanak-kanak berumur 2 tahun hingga 12 tahun.Pusher pergi hanya berlima.Mak,adik kembar dan cousin.Sampai je kat sana jadi la penunggu adik-adik ni.nasib baik mak ada nak melayan diorang.nak ikutkan pusher memang wat hal sendiri.Kunjungan pada malam itu tidak berapa ramai orang jadi tempat ini nampak suram je.

Air kat situ memang panas dan sesuailah untuk sesiapa yang ada penyakit kulit atau alahan.Pusher berani rendam-rendam kaki je.nak rendam badan takut masak plak nanti..
Adik pusher yang mengalami gatal-gatal itu adalah berendam dalam 15minit dalam air panas itu yang lain dia pergi mandi kat swimming pool yang memang disediakan bagi sesiapa yang tak mahu mandi air panas.Masalahnya tujuan utama kesana untuk mandi air panas tapi dah kata budak-budak,bila dah sampai gatal-gatal pun terus baik.

Apa pun bagi sesiapa yang mencari lokasi kolam air panas dan nak cari tempat yang tenang dan kurang pengunjung memang patiut pergi kesana.Kolam air panas bemban,jasin melaka.
Layanlah beberapa gambar yang sempat disnap oleh kamera Hp yang tak mahal ini...

~SEKIAN~

6 comments:

MOFASAD said...

igt gua lagi??

kuh kuh kuh

violetless said...

kalo aku mandi..miang miang gatai nak menikah ilang dak weyh?

Hazzy Ishak said...

pernah pegi kat kedah je

Pusher Aries said...

mofasad:-egt bro..ko yg kulu kilir bawak camera...huhu

vio:-hang mmg miang...huhuhu

Hazzy:-tak rugi p tmpt cmni...tak boleh dinafikan.

pilotHans said...

menarik gak ...tp klo org2 xgatai pastu leh kene gatai2 tak dr org2 yg gatal tue..haha..just wonder..yelah..elok2 xgatai..xnka laa tibe2 gatai plak..

p/s eh gatai nikah pun ade pi sane ke?haha..

Pusher Aries said...

pilot:-klu nak dtg just inform,nnt aku bawak...bnyk lagi tmpat menarik bro.

gtal nak nikah xpat nak nolong....hehehe